לטענת מחקר, סביר להניח שילדים יאהבו יותר ירקות אם האימהות שלהן צרכו יותר ירקות במהלך ההריון

2 דקות קריאה /
גדילה והתפתחות

מחקר קישר בין אכילה של לפחות שלוש מנות ביום במהלך ההיריון לצריכה גבוהה יותר בילדים עד גיל שש. מעקב אחר הדיאטה תוך כדי הנקה כתינוקות עזר אף הוא, על פי צוות המומחים האמריקאים והצרפתים. החוקרים מאמינים שטעמי ירקות מרים המועברים ברחם ובחלב אם עשויים לעצב את העדפות האוכל של ילדים צעירים כשהם גדלים. צוות החוקרים מודה שהם לא יכולים לשלול שאימהות שאוהבות ירקות עשויות פשוט להרגיל את ילדיהן לאכול אותם לעתים קרובות יותר. למרות שאכילת מגוון של חמש ירקות ב5 צבעים מציע מגוון עצום של יתרונות בריאותיים, רק חמישית מהילדים בבריטניה אוכלים את חמש המנות המומלצות ביום, על פי – NSH.

תזונה עשירה בעלים ירוקים, ירקות ופירות יכולה לחזק את המערכת החיסונית, להוריד את לחץ הדם, לרסן השמנת יתר ואפילו להדוף מספר סוגי סרטן. חוקרים מאוניברסיטאות רוד איילנד, קולורדו ופריז-סקלי סקרו 696 נשים ממאי 2005 עד יוני 2007 במהלך ואחרי ההריון, עם שאלון מעקב שניתן שש שנים מאוחר יותר. המחקר, שפורסם בכתב העת הרפואי Appetite בדק כמה מנות ירקות נאכלו ביום במהלך ואחרי ההיריון. ולאחר מכן כמה ירקות אכלו ילדיהם מגיל ארבעה עד שישה חודשים. לאימהות שאכלו שלוש וחצי מנות או יותר של ירקות ביום היו ילדים שצרכו כ-0.9 מנות ביום. לשם השוואה, צעירים שנולדו לאימהות שאכלו פחות משלוש מנות ירקות צרכו 0.8 מנות ביום.

הצוות טען שזו "השפעה קטנה אך משמעותית". במהלך השנה, העלייה תגרום לאותם ילדים לאכול יותר מ-35 מנות ירקות נוספות מאלה שאימהותיהם אכלו כמויות נמוכות יותר. המחברים אמרו שאכילת ירקות בשלב מוקדם בחיים, חיוני כדי להבטיח שהם ישמרו על הרגלים בריאים בשלב מאוחר יותר בחיים. הם כתבו: "העדפות טעם מולדות המבטלות תרכובות מרירות מהוות מחסום בצריכת ירקות במהלך הינקות ועלולות לתרום לאחר מכן לצריכת ירקות נמוכה לאורך כל החיים. "הראיות מצביעות על כך שהתערבות להגברת צריכת הירקות בקרב אימהות לפני הלידה והלידה עשויה להיות אסטרטגיה יעילה לשיפור קבלה וצריכה של ירקות בתינוקות." לא צוינו גדלי מנות ירקות בשאלון. כמו כן לא התייחסו להרגלי ההאכלה עצמם. דרושים מחקרים נוספים כדי לחזק את הממצאים ולברר אם גורמים אחרים עומדים מאחורי הקשר שנצא במחקר זה .

ביבליוגרפיה:

Elie Perraud, Haley W. Parker, Alison Tovar, Jill Kaar, Maya Vadiveloo, The relationship between maternal prenatal and postnatal vegetable intake and repeated measures of infant vegetable intake frequency in a national U.S. sample, Appetite, Volume 168, 2022

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0195666321006887?via%3Dihub