Annales 74.3 -חלב אם: מסקנות ממחקר שנערך לאחרונה

63 דקות קריאה /
הנקה
annales

Annales Nestlé 74.3 חלב אם הוא המקור הטוב ביותר לרכיבי מזון עבור תינוקות במשקל לידה נמוך (LBW) ועבור תינוקות שנולדו במועד. Jun 07, 2017

עורכים: F. Haschke. 74, 3
חלב אם הוא המקור הטוב ביותר לרכיבי מזון עבור תינוקות במשקל לידה נמוך (LBW) ועבור תינוקות בריאים שנולדו במועד. עבור תינוקות במשקל לידה נמוך, זמינות של חלב אם היא לעיתים בעייתית, בעיקר במהלך תקופות אשפוז ארוכות מיד אחרי הלידה. תינוקות יונקים שנולדו במועד, במיוחד תינוקות בארצות מתפתחות, חווים פחות זיהומים ולפרקי זמן קצרים יותר. בהשוואה לתינוקות הניזונים מתמ"ל, לתינוקות שנולדו במועד הניזונים מחלב אֵם יש מיקרוביוטה שונה במעי, דפוסי גדילה שונים, ויש להם אפילו סיכון נמוך יותר בטווח הארוך לפתח מחלות כרוניות כמו השמנת יתר, סוכרת מסוג 1 ו-2 ומחלת לב וכלי דם.
במהלך השנים האחרונות, ברור שחלב אם מהווה אספקה מיטבית של רכיבי מזון ורכיבים פעילים כמו חלבונים, שומנים ואוליגוסכרידים, שיכולים לתרום לבריאות בטווח הקצר והארוך. אף על פי שהרכב התמ"ל התפתח תודות לצבירת הידע על חלב אם, עדיין ניתן לראות הבדלים בתוצאות בין תינוקות יונקים לתינוקות הניזונים מתמ"ל. ניסיונות לשפר את הרכב תרכובות מזון לתינוקות אינם פשוטים, מכיוון שחלב אם ורכיבי המפתח שבו משתנים עם הזמן. כתוצאה מכך, צמצום הפער בין חלב אם לתמ"ל דורש הבנה מעמיקה של השתנות כמותם ואיכותם של רכיבים מרכזיים עם הזמן.