Annales 75.1 - טיפול תזונתי למניעת אלרגיה

37 דקות קריאה /
אלרגיה

Annales Nestlé 75.1 אלרגיה למזון מוגדרת כתגובה שלילית המתווכת על ידי מערכת החיסון למזונות מסוימים. בעיה זו הופכת נפוצה יותר ויותר ומשפיעה על עד 8% מהילדים ו-5% מהמבוגרים במדינות מערביות. Jul 03, 2017

עורכים: H. Szajewska, W. Raanan Shamir, P. Tikva/Tel Aviv. 75, 1  
אלרגיה למזון מוגדרת כתגובה שלילית המתווכת על ידי מערכת החיסון למזונות מסוימים. בעיה זו הופכת נפוצה יותר ויותר ומשפיעה על עד 8% מהילדים ו-5% מהמבוגרים במדינות מערביות. נכון להיות לא קיימות אסטרטגיות יעילות להשריית סבילות קבועה: טיפול באלרגיות למזון מורכב מזיהוי התגובות השליליות וטיפול בתסמינים.
כיוון שזיהומים מוקדמים מהווים גורם סיכון מרכזי להתפתחות של אסתמה ואלרגיה, הגנה באמצעות הנקה עשויה להיות דרך להגן מפניהם. אסתמה של ילדים, אקזמה, אלרגיה למזון ונזלת אלרגית גורמים לנטל משמעותי על מערכת הבריאות, לאובדן ימי עבודה ולימודים ומשפיעים על איכות חייהם של הורים וילדים.

אלרגיות המזון הנפוצות ביותר אצל ילדים ברחבי העולם הן אלרגיות לחלב פרה, לביצים, לסויה, לבוטנים, לאגוזים, לחיטה, לדגים ולמאכלי ים.

בעבר, אסטרטגיות המניעה של אלרגיות למזון התמקדו בהימנעות מהמזונות מעוררי האלרגיה בגיל הינקות. אולם, הפרדיגמה הנוכחית עוברת מהימנעות לחשיפה מבוקרת. עדויות מהעת האחרונה מתוך ניסויים אקראיים ומבוקרים, מעלות את האפשרות שחשיפה מוקדמת למזונות מעוררי אלרגיה, כגון בוטנים, עשויה להקטין את שכיחות אלרגיות למזון בקרב תינוקות בסיכון גבוה.